Sometimes when I miss you, I put those records on

Det är svårt att lyssna på musik. De allra flesta låtar får mig att tänka på dig på ett eller annat sätt.

  • När jag går ner - Norlie & KKV: Första gången jag hörde den var när jag åkte med dig på jobb till Hässleholm.

 

  • Där jag hänger min hatt - Norlie & KKV: Spelade du när vi hade varit på IKEA tillsammans.

 

  • Svalkar vinden - Den Svenska Björnstammen: När du satt vid datorn i rummet hos dina föräldrar, alla lampor var på och du spelade bland andra den låten jättehögt och jag på något vänster lyckades somna.

 

  • Whistle - Flo Rida: Hörde jag för första gången för att du spelade den.

 

  • Flytta på dig - Alina Devecerski: Har du totalt spelat sönder. T.ex den gången du startade den när vi precis hade vaknat, eller när jag hörde hur du kom åkandes i bilen enda innifrån huset för att du spelade den så högt.

 

  • Someone like you - Adele: Spelades på radion den där kvällen i vintras när du svek mig något så fruktansvärt.

 

  • Vårens första dag - Laleh: Som du sa faktiskt var riktigt bra innan du spelade den för mig.

 

  • KENT i allmänhet: För att du älskar Kent.

 

  • Inatt är jag din - Tomas Ledin: För att du helt plötsligt överraskade mig med att spela Tomas Ledin.

Jag kan fortsätta på listan i evigheter. Och om det inte är en låt som jag kan koppla till ett minne av dig så är det oftast en låt som får mig att tänka på dig på grund av texten istället.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0