Sikken jävla smäll!

Började dagen med att ta bilen till Borås där jag parkerade på Ica City och ställde mig och väntade på att Matilda skulle infinna sig. Medans jag stod där och vänta så kommer det en brandbil åkandes och självklart så drar den till sig blicken när man ändå inte har något bättre för sig. Så brandbilen började backa för han skulle tydligen parkera för att handla ?? Och så helt plötsligt hört världens bang och jag ser hur en megastor lyktstolpe faller (jag lovar att den föll i slow motion för jag hann tänka "Men shit han backade in i lyktstolpen" och "borde den inte sluta röra sig snart") och så med ett rejält KRASCH träffar den asfalten.

Jag blev helt paff och bara stod och glodde som ett fån (måste sett ganska kul ut). Hahah vad är oddsen att BRANDKÅREN ska backa ner en sådan stolpe mitt framför ögonen på en, på en tentadag dessutom?! Efter ytterliggare några minuter kom Matilda brummandes i den lilla gröna och sedan bar de iväg till skolan för att tentera, vilket gick relativt bra (tror jag). Efteråt träffade vi Bea och käkade lite glass eftersom det är VÅR nu :)

Så vad bör alla brandmän ta för lärdom av detta då?? Jo ta för fan inte brandbilen till Ica, ni kan ju pröva att köra personbil istället, det är särkrare för allmänheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0