Vatten för Elefanter

Idag har jag och Ebba varit på bio och sett Water for Elephants. Jag plockade upp Ebba hemma hos henne och sedan begav vi oss in till stan och fastnade i den sega trafiken vid Kallebäck. Sedan lyckades jag hitta en 30 minuters parkering vid "Persiljegatan", som Sofia alltid sa, och därifrån gick vi till Bergakungen och hämtade ut biljetterna. Sedan körde vi vidare och parkerade på Heden och gick därifrån in till nordstan och käkade på Paprika. Varsin kyckling-curry baugette utan grönsaker <3

Efter maten skyndade vi vidare till 4Gott. När vi var klara där hade vi ungefär 10 minuter på oss att gå från Lilla Bommen --> Bergakungen (vilket är lite väl lite tid). Men men vi hastade genom staden och när vi kom fram till det första rödljuset vid Trägårn sa jag bestämt "Vi har inte tid med rött ljus!" och så slog det om till grönt innan vi hunnit stanna. Vi kom fram till biografen bara 5 minuter efter att reklamen börjat. Ibland är reklam bra att ha ;)

Filmen var verkligen hur bra som helst (även om det var lite weird att Robert Pattinsons karaktär hette Jacob). Efteråt tog de sin lilla tid att ta sig ut från parkeringen eftersom fotbollsmatchen precis var slut och det stod en jävla massa poliser och ledde om trafiken just den vägen jag valde, men efter ett tag kom vi iaf ut. Medans vi satt och väntade försökt vi gissa vilka som var IFK:are och vilka som var Djurgårdare genom att se vilka som såg glada/ledsna ut. En kille såg speciellt olycklig ut och då sa Ebba "Han ser väldigt ledsen ut" och från stereon kom det "I got a feeling you could use a little smile" som svar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0