Torsdagskväll och Ullared

I Torsdags var det säsongspremiär för sommartorsdagarna i Borås. September stod på scenen och det var så sjukt mycket folk att jag bara fick en glimt av henne 1-2 gånger. Men det kanske inte är så konstigt med tanke på att vi gick vidare till stadsparken efter ungefär 3 låtar. I parken satte vi oss på en bänk och kollade lite på folk. Vi såg en kille som körde hundtricket men en jättesöt schäfervalp och tillslut verkade det funka för en tjej satte sig ner bredvid honom på gräset. Matilda och Niklas dansade lite bugg och sedan sprang vi på Emelie och lite senare Henke. Vi vandrade vidare bort mot fontänen där vi stannade och tog lite kort på varandra innan vi gick tillbaka till bilen och åkte hem.

I fredags åkte jag, mamma och pappa till Ullared. Vi stannade i Skene på vägen ner och gick in en sväng på skroten. Jag valde att köra över Torestorp för att få lite omväxling, också för att det finns ett läskigt hus på den vägen. Jag och mamma såg det för första gången när vi åkte hem från Ullared i höstas. Det var precis när det började skymma och på höger sida om vägen fanns det dockor i mänsklig storlek som var bundna till träd och på vänster sida om vgen låg det läskiga huset. Det såg ut att vara hämtat direkt ur en skräckfilm och om jag hade fått bensinstopp eller något hade jag ALDRIG gått dit för att be om hjälp!

Väl inne på Gekås hittade jag bl.a 2 par ridbyxor och regnställ. Det är vad jag är mest nöjd med att jag hitade, men annars var det massa såna grejer som det lätt blir på gekås så som nagelfilar, strumpor, nattlinnen m.m. Ridbyxorna var oskodda, vilket är så sjukt bekvämt, och kostade 179 kr och 199 kr. Ett par var mörkblå och det andra paret var typ ljusgrårutigt. Vi åkte vägen om Varberg hem och gick in på Kappahl för att byta en bikiniöverdel. Jag köpte nämligen den först på Torp i Uddevalla och några dagar senare gick den sönder i spännet så mamma gick till backaplan och fick en ny i samma storlek. När jag provade den hemma märkte jag att den var mycket mindre än den förra fast det var samma storlek därför hade vi med den och skulle byta i Varberg. Men den fanns inte överhuvudtaget där... Vi ringde till Kappahls kundtjänst och fick reda på att den inte fanns i Borås men att den kanske fanns i Nordstan så vi ringde till den affären men dom hade den inte heller. Det var tydligen inte meningen att jag skulle ha den bikiniöverdelen, och den första satt så sjukt bra och passade perfekt. Har inte haft något bättre någonsin tror jag.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0