Shopping – 9-10 Augusti

Den nionde körde jag oss till Schleswig där det bl.a. ligger en jättestor dm. Det finns många olika affärer som har samma saker där man kan köpa allt från nagellack till barnmat m.m. De som jag brukar besöka är Rossmann, Kloppenburg (finns mest i norra Tyskland), Schlecker, Müller (finns endast i södra Tyskland), dm, Jhr Platz. Dm är en av de roligaste men det finns inte alls lika många som t.ex. Rossmann.

 

Vi åkte också till Schleswig centrum där jag bland annat var inne på Cubus, där det var slutrea. Köpte en t-shirt och en lång tunika för 4,95 € styck. Köpte också en jättesöt låda som är vit med färgglada prickar på för 3,89 €. Har tänkt att jag ska ha nagellack i den. När vi var klara i Schleswig ville mamma att vi skulle åka till Husum där hon hade läst att det fanns en Patchwork-butik. Vi campade ganska ofta i Husum förr, men det var längesedan vi var där nu. När vi väl kom dit hittade vi snabbt affären och sen gick vi och kikade i de andra affärerna bl.a. en garnbutik med massa coola strumpgarner. Där köpte vi en hel del. Vi satte oss på en restaurang och tog en öl, jag tog ju givetvis cola eftersom jag körde. På vägen hem stannade vi i Schleswig igen och handlade på deras Real. Vi kom tillbaka till campingen sent. Det blev ingen mat förrän runt kl 22.

 

Den tionde åkte vi till Flensburg som för den som inte vet är en större stad. Först lurade pappa mig att svänga för tidigt så vi kom in i värsta bostadsområdet, men tillslut kom vi fram där vi skulle vara och parkerade. I Flensburg fanns det också Cubus och där fick det bli ett par mjukisbyxor och en luvtröja med dragkedja på rean. Köpte också de tre sista nagellacken. Vi åkte också till Citti-park där många svenskar, norskar och danskar brukar handla. Vi upptäckte att det inte längre var så billigt som de brukar och vi handlade inte alls mycket. Jag köpte den sista lådan med krokodiler…  På hemvägen stannade vi och handlade på Aldi, Edeka och Lidl. Tillbaka på campingen spelade vi sommarens första (och förmodligen sista) parti med TP. Jag vann. Det blev en ännu senare middag än dagen före.

Husum

Husum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0