Mammas födelsedag – 26 Juli

Körde vidare neråt mot alperna och det gick utan hinder tills vi kom till en kö, lyckligtvis fanns det en avfart precis där kön började så vi körde av och tänkte att då kunde vi lika gärna leta rätt på en mataffär. Plötsligt fick jag syn på något väldigt fint i horisonten. Det var början på alperna. Blev väldigt glad! Vi hittade en affär och handlade, sedan letade vi oss ut på motorvägen igen. Vi kom fram till avfarten mot Obersdorf och körde av. Längs vägen såg vi 5 storkar på samma ställe och även en hage där hästar, kossor och lamor gick tillsammans.

 

Vi hittade efter lite felkörning fram till en camping mamma hade spanat in på internet som låg precis vid Grösser Alpsee (stora alpsjön). Den ligger jättefint precis ovanför strandpromenaden. Först var jag och mamma nere för att bada men det var bara hon som gjorde det för det var sjukt kallt (gissar på typ 16 grader). Pappa hörde något som han trodde var kobjällror men jag tyckte inte det lät som det. Lite senare gick jag ner för att ta kort vid sjön eftersom det var väldigt fint väder denna dag. Mamma kom ner till sjön också medans pappa grillade hamburgare uppe vid husvagnen.

 

Efter vi hade ätit gick jag och pappa ner till sjön igen och vi var tvungna att ta reda på vad det var som lät hela tiden. När allt kom omkring så var det kobjällror som lät…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0