Königsee i torrt och vått – 3 Augusti

En båttur på sjön stod det på tur idag. Mamma ville inte åka med så det var bara jag och pappa. Det finns 2 destinationer man kan åka till; St Bathalomä och Obersee. Vi åkte till St Bathalomä, där vi varit en gång innan. Jag köpte en hatt där men den är för liten nu. På vägen dit fick vi inga bra platser alls och det blev inte en enda bra bild tagen. Under färden stannar båten för att guiden ska spela trumpet, så att det ekar i bergen. Om jag ska vara ärlig tyckte jag att det lät bäst när det ekade. När klockan var kvart över elva åkte vi båten tillbaka och då var det inte alls många som åkte med så då kunde jag ta många fina bilder. Det blev en mycket varmt dag och på campingen var det utan tvekan över 30 grader.

 

Mamma var badenödig men tyckte det var för varmt för att ta sig till sjön så vi gick ner till ån (om man nu kan kalla det så) och svalkade oss. Den rinner förbi campingen. Ingen orkade laga någon mat i värmen så det fick bli en cykeltur till donken (som ligger mellan campingen och sjön). Dom har glas här i tyskland också, men jag tror inte att glasen är likadana här som hemma i Sverige. Dessutom fick man välja vilka färger man ville ha!! Det blev ett blått, ett turkost och ett lila. Sedan fick det bli att kolla i alla sten affärer på vägen ner till sjön. Jag köpte 2 nyckelringar och 2 halsband med glittriga stenar. När vi hade handlat klart och mamma skulle bada började det regna. Precis som de förutsagt på väderprognoserna… tänk att dom aldrig har fel när dom säger regn. Efter att ha väntat på att det skulle sluta gav vi upp och cyklade tillbaka till campingen. Istället för att sluta regna började det åska.

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Ni verkar haft en väldigt bra semester med mycket sevärdigheter, dock tråkigt att de regnat så mkt :/

va de snö på alptoppen ?

va de varmt i vattnet ?

kram

2011-08-18 @ 12:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0