Karwendelbahn – 1 Augusti

Jag brukar äta flingor till frukost men idag fick jag syn på en myra på insidan av kartongen, det fanns 4 till myror där såg vi sen. Jag bestämde mig för att det gick att äta dom i alla fall eftersom de inte fanns några myror inuti påsen, och när jag tömde på mjölk så var den sur… det blev inga flingor till mig denna morgon. Idag var det i alla fall dags att åka upp på berget Karwendel. Jag har varit där uppe 2 gånger innan. Det såg mest grått ut och när vi kom fram till linbanan låg ett molntäcke och gjorde att man inte såg stationen uppe på berget. Mamma var mycket pessimistisk men jag var envist optimistisk. När vi hade åkt ca 2/3 delar av banan åkte vi in i ett moln. Men efter en stund kom vi ut ur det och kunde se stationen ovanför oss.

 

Det var jättebra väder där uppe! Det är en rundvandring som man går där uppe. Jag och pappa gick hela medans mamma höll sig till den mindre branta delen p.g.a. sitt knä. Uppe på ena bergskammen är gränsen till Österrike och längre bort där brukar man kunna se snötäckta toppar. Det var moln i vägen först, men sen drev de iväg tillräckligt för att man skulle se de avlägsna bergen! Det var där vi lämnade mamma och gick vidare mot toppen. Vi tog oss upp på den högsta toppen av den lätta vandringen. Det finns hur många stigar som helst där uppe för vana bergsvandrare utan svindel. Alltså inget för oss! När vi kom ner till stationen satt mamma på en bänk och väntade. När vi skulle åka ner hamnade i samma kabin som en hund som skällde hela tiden. Senare såg jag att anledningen till att han skällde var att han fick godis av sin husse för att han skulle vara tyst… väldigt smart kille det där. Antingen var han en idiot som inte fattade att han belönade hunden istället för att bestraffa den eller så var han en idiot som ville att hunden skulle skälla.

 

Tillbaka på campingen gick vi ner till floden och svalkade oss lite grann. Det räckte att gå i med fötterna för att bli sval. Vattnet var både strömt och kallt, men också väldigt vackert. Där satt vi ett tag och plötsligt kom 3 amerikaner paddlandes och skulle ta sig upp precis där vi satt. Det blev grillat till middag. På kvällen gick jag ner till floden med mitt stativ och tog kort med lite längre slutartid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0