Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå… – 30 Juli

Idag åkte vi vidare med siktet inställt på Mittenwald. För att undvika dom jobbiga alpvägarna bestämde vi oss för att först åka till Füssen sedan in i Österrike och därifrån vidare till Garmisch-Partenkirchen . När vi skulle köra på motorvägen i Füssen körde vi rakt in i en stillastående kö. Det tog ca 30 minuter innan vi kom fram genom gränstunneln mellan Tyskland och Österrike men sen var det kö till och från hela vägen till Reutte. Vi behövde tanka och eftersom bensinen är billigare i Österrike körde vi av vid första avfarten till Reutte. När vi körde på igen var det fortfarande kö och det visade sig att kön berodde på ett riddarspel några km utanför staden. När vi kommit förbi det rullade det på ordentligt igen.

 

Efter ett tag tog vägen oss precis förbi den Österrikiska sidan av Zugspitze (Tysklands högsta berg), och vi stannade för att ta lite kort. Man kunde tyvärr inte se toppen p.g.a. moln. Jag är sjukt trött på alla dessa moln som skymmer bergen! Dom säger på radion att sommarvädret är på väg, jag hoppas verkligen att de har rätt… Väl framme i Mittenwald bosatte vi oss på camping Isahorn som är en jättemysig naturcamping med fin utsikt upp på bergen. Jag målade naglarna när vi kom fram. Det fick bli rosa med ett mönster från en av mina två nya plattor som jag köpte häromdagen.

Zugspitze

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0