Jag kom, jag såg, jag....

...ÅKTE HEM

Det var ju meningen att jag och Ebba skulle tillbringa 5 veckor i Spanien, men nu är jag alltså hemma igen, Ebba är kvar därnere. Efter många dagar av fruktansvärd hemlängtan bestämde jag mig för att åka hem igen, då jag inte trodde att det skulle bli bättre. Jag mådde jättedåligt och det gick ut över arbetet och framställde mig som en dålig person.

Igår blev jag körd till tågstationen i Albacete där dom lämnade mig och så åkte jag tåg til Alicante och tog en taxi från tågstationen till flygplatsen, där jag utan större problem hittade bagageincheckningen till Göteborg. Jag var ganska nervös över hur jag skulle hitta rätt gate och allting, men hittade som tur va 3 svenskar som jag tog följe med. Dom hette Ove, Lisbeth och Monika och var väldigt trevliga och det var himla skönt att inte vara helt själv på flygplatsen. Planet kom iväg bara 10 minuter efter utsatt tid och det var häftigt att se när vi flög över Alperna. När vi närmade oss landningen var det mörkt och när vi hade kommit igenom molnen och man tillslut såg Göteborgs alla ljus så började jag nästan gråta av lättnad över att vara hemma igen!

Jag ångrar inte mitt beslut att åka hem fast att det är väldigt mycket kallare här hemma, även om jag bara var i Spanien i drygt 1,5 vecka så var det en häftig upplevelse och jag kan rekommendera andra att åka till VDC på praktik. Man bör dock inte vara rädd för att arbeta om man vill vara där för man får jobba 8.00-10.00 rast 10.30-15.00 rast 16.00-21.00 så det tar verkligen på krafterna! Det är som sagt en väldigt häftig upplevelse och stuteriet är helt fantastiskt. Tyvärr så hände en olycka när vi var där nere, ett av stona sparka hingsten Visir (när hon skulle betäckas) så illa att ett av hans ben gick helt av och han blev tvungen att avlivas... Det är ju tyvärr sådant som händer men annars var det en bra upplevelse.

Den enögde hingsten Melero rastar sig själv i arenan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0